Главните действащи лица в Дакар 2017 - КАМИОНИ

16.12.2016

Главните действащи лица в Дакар 2017 - КАМИОНИ

До старта остават 16 дни. Ето, че дойде ред да представим и участниците в „тежката“ категория - камионите. Тъй като е най-интересна за нас, представяме пълен списък на участниците, така както бяха заявени.

[✕]

Те са обект на все повече ограничения и особено строг надзор преди всичко от страна на организаторите – както за да се намалят тежките инциденти, така и да се избегнат конфузните ситуации от миналото, в които камионите бяха толкова бързи, колкото и автомобилите. Организаторите налагат все повече скоростни участъци, в които определяща за успеха е динамиката на камионите, а не майсторството на водачите в ориентиране или преодоляване на тежки трасета.



И в поредното издание на рали Дакар огромното мнозинство от машини са с кабина над двигателя, въпреки теоретичните и действителни предимства на концепцията „изтеглена назад кабина“. Първи от тях успяха да се възползват Iveco и Де Рой, а от тази година клубът се разшири с новия Sherpa на Renault Truck, подготвен от базирания в Чехия отбор MKR. В КамАЗ Мастер поради финансови проблеми от началото на 2016 г. не успяха да доработят за Дакар 2017 своя модел по тази схема, макар той да направи обещаващ международен дебют на състезанието „По пътя на коприната“. През идната седмица ще направим предстартов анализ на ситуацията в категорията и ще представим сравнение между камионите по двете концепции.

Като правило екипажите са от по 3 човека. Четири екипажа са с по 2 члена: японците с Hino №516 и №535, холандците с №555, Mercedes-Benz и французите с MAN №559. Никой не се е възползвал от новата възможност за четвърти член на екипажа. Преобладават опитните бойци с по няколко участия в предишните издания, а тези, което обикновено имат главните роли, са с по една или няколко титли.



Стартовият списък съдържа заявките на 50 екипажа. Най-много са екипажите с MAN – 14, следват Iveco и DAF – с по 6 екипажа, КАМАЗ – 4, Mercedes-Benz, МАЗ, GINAF, Renault Trucks и Tatra – с по 3, Hino и Scania – по 2 и LIAZ – 1.

Стартов списък:
№ Камиони Пилот 
500 Iveco Жерар Де Рой
501 КАМАЗ Айрат Мардеев
502 Iveco Федерико Вилагра
503 Tatra Алеш Лопрайс
504 MAN Ханс Стейси
505 КАМАЗ Едуард Николаев
506 Renault Trucks Мартин Ван Ден Бринк
507 Iveco Том Ван Генугтен
508 Tatra Мартин Ван Генугтен
509 MAN Питер Верслуис
510 Renault Trucks Паскал Де Баар
511 МАЗ Сяргей Вязович
512 MAN Артур Ардавичус
513 КАМАЗ Дмитрий Сотников
514 Scania Маурик Ван Ден Хьойвел
515 КАМАЗ Антон Шибалов
516 Hino Терухито Сугавара
518 LIAZ Мартин Мачик
520 MAN Стевен Ротсерт
521 GIANF Йос Сминк
522 МАЗ Александр Василевски
523 Scania  Виктор Вилем Корне Верстайнен
524 Renault Trucks Герт Хуцинк
525 Iveco Вулферт ван Гинкел
526 DAF Ян Ван Де Лаар
527 MAN Ноел Ессерс
528 MAN Хорди Хувантени
529 Iveco Тома Робино
530 DAF Герит Ван Вервен
533 МАЗ Аляксей Вишньоски
535 Hino Йошимаса Сугавара
536 DAF Франк Тилбургс
537 GINAF Ед Вигман
538 Tatra Алберт Лиовера
539 GINAF Аад Ван Велсен
540 MAN Етиен Смулевичи
541 MAN Дейв Ингелс
542 DAF Мишел Буку
543 MAN Матиас Берингер
544 MAN Жорж Жинеста
546 DAF Рикард Де Гроот
548 Mercedes-Benz Паоло Калабрия
549 DAF Вилиам Де Гроот
550 Iveco Чезара Джанфранко
551 Mercedes-Benz Пеп Сабате Бернат
552 MAN Мишел Соме
553 MAN Карел Трнени
555 Mercedes-Benz Корнелиус Офринга
557 MAN Серж Лакур
559 MAN Самир Бенбекти

инж. Радослав Гешов

<< Обратно към новините